• Breaking News

    16 Nisan Başkanlık Referandumu Sonucunda


    Referandum ya da plebisit; anayasa değişikliği, yasaların kabulü gibi bazı önemli meselelerde halkın iradesini belirlemek amacıyla yapılan oylamadır. Referandumda halkın iradesi idareye doğrudan doğruya yansımakta olup doğrudan demokrasinin güzel bir örneğidir.

    Referandum nedir diye baktığımda yukarıdaki gibi bir açıklama buldum. Sonra düşündüm oylama, seçme, karar verme hem de önemli şeylerde halkın iradesine başvurma. 

    Önce kulağa o kadar güzel geldi ki anlatamam ben, sen, o yani biz karar verecektik. Ama sonra düşündüm ya Aysun Kayacı haklıysa. Şimdi okumuşuna düşman gözüyle bakan, halkının daha iyi devlet gözetiminde ve  daha iyi şartlarda olmasını isteyenlere kin duyan insanlarla bu insanlar aynı oyunu verecek. Aldı bir garip düşünce daldım geçmişe...

    Ne demişti o satır arasında yazar :

    '' On bir cahilin sözü, on alimin sözünden üstündür demokraside.''

    Ya cahilden umut etmeyeceksin geleceğini ya da alimin sayısını artıracaksın demokrasi içinde..

    Peki 16 Nisan 2017 referandumu ne gösterdi bize .. Neden evet ya da neden hayır dediğimizi bilmedik  ama dedik. Hem de az bi sayı fark ile evet dedik. Dedik demesine de bu kadar küçük farkla kazanılan bir referandum gerçekten halkın kararı mı?

    Yani herkesi etkileyecek bu adım gerçekten mutabakat ile mi oldu. Şimdi yolun sağındaki evler pembe olsun solundaki siyah olsun derken hangi renge boyamış olduk biz..

    Şimdi bize daha çok okumak düşer, aydınlanmak, bilmek, anlatmak düşer, bıkmadan yılmadan ülken için çalışmak düşer..

    Hiç yorum yok:

    Blog Listem

    Fashion

    Beauty

    Travel