.
Kişisel Kişisel

Karo Papazının Elinin Kesilme Hikayesi


Ne zaman kağıt oynamaya başlasam aklıma hep gelen bir hikayedir karo papazının elinin kesilmesi. Ee haliyle masanın diğer koltuklarını dolduranları da bu konuda bilgilendirme misyonunu yerine getirmeyi de unutmuyorum.

Neydi bu hikaye ki anlatıp durdun dersiniz diye şunu bildirmek isterim ki kağıt oyunlarına çok sıcak bakan biri olmayan bir üniversite öğrencisi olarak abidik gubidik diye tabir ettiğimiz ana işlevden uzak şeyerle uğraşmak daha hoş oluyordu ben de baktım bir tek karo papazının eli yok ve sordum neden bir tek bunun yok diye ve kimseden cevap gelmeyince bilgi macerasına yolculuk başladı. Lafı çok da dolandırmadan hikayenin özüne iniyor ve sizi de bilgi yolculuğuna davet ediyorum.

Buyrun karo papazımızın elinin kesilmesinin nedeni ve hikayesi;

Karo adlı Rus papaz, 52 adetten oluşan kartlarını ve buna bağlı bazı oyunları, sırf papazlar boş vakitlerinde sıkılmasınlar diye ortaya çıkarmış. Ama yıllar geçtikçe oyun yaygınlaşmış ve buna bağlı olarak hile, hüsran, yuva yıkılmaları, servet kayıpları ve arkasından yaşanan trajedileri görünce; ‘Buna sebep olan ellerimdir, keşke hiç olmasalardı da insanlar acı çekmeseydi, ahlak zayıflamasaydı..’ pişmanlığı ile ellerini kesmiş…

1 yorum

Aynur ÇELİK 19 Ara 2012 23:40:00

Bılıyorum bu hıkayeyı çok sasırmıstım oğrenıncede.

Blog Listem