.
Kişisel Kişisel

Evet Ben Irkçıyım, Evet Ben Ayrımcıyım !


Evet ben ırkçıyım, evet ben ayrımcıyım bunu açıkça söylüyorum. Peki bunu bana söyleten ne ?

Milliyetçilik olgusu üzerine de ırkçılık olgusu üzerine de ayrımcılık olgusu üzerine de çeşitli anlayış, çeşitli görüş var ancak benim kendimi ırkçı olarak ayrımcı olarak nitelendirmemin nedeni bu görüşlerin hiçbiri değil.

Bugüne kadar hiç kimseye ne memleketini sordum ne de ırkını çünkü bunun önyargı yaratmasından ve bu önyargıların insanlara olan bakışımı değiştirmesinden çekindim. Ancak benim ayrımcılığımı ve ırkçılığımı tetikleyen karşımdaki insanın ırkçı ve ayrımcı olmasıdır.

Ben Hrant'ım dersen, ben Berfin'im dersen buna hiçbir şey demem. Hatta adının anlamı ne demek diye sorarım, tarihini anlat derim ancak '' Ben Ermeniyim '' dersen, '' Ben Kürdüm'' dersen ve kendi ırkını öne çıkarırsan kusura bakma benim ırkımdan üstün görmem hiçbir ırkı.

Şimdilerde Türküm demek ırkçılık, diğer ırklardan olup bunu göğsünü gere gere söylemek farklılık olmuş.

Hayırr !! efendim yok öyle bir şey. Madem ırkçı olmayacağız madem ayrımcı olmayacağız o zaman;

Ben bu ırka mensubum naralarını bir kenara bırakıp insanların içindeki insanlığa bakmak gerek, insan gibi insan mı ona bakmak gerek din, dil, ırk ayrımını bir kenara bırakmak gerek...

2 yorum

uysalanne 23 Oca 2012 16:01:00

aynen katılıyorum ...

Aydin Gökhan Karataş 30 Oca 2012 15:19:00

aynı düşünceleri paylaşmamız güzel :)

Blog Listem