.
Kişisel Kişisel

Bu işte bir yanlışlık var

Türkiye her zaman farklı bir ülke oldu, ama biz  buna alıştık artık, ana haber bültenlerinde bile '' Burası Türkiye'' sözüne şahit olduk senelerce. 

Hiçbir zaman şu ülke böyle biz niye böyleyiz diye de karşılaştırmadım çünkü ülkeler kendi kültürleri ile yoğrulup kendi akılları ile yollarına devam etmelidir dedim. Dedim ,dedim ama ya bizde akıl yok ya da tekerimiz patlak gidemiyoruz.

Bir ülkenin sağlam temeller üzerinde gitmesi için öncelikle sağlam bir eğitim sistemi olması gerekir. Oysa biz de en çürük sistem; eğitim sistemi. İnsanlar üniversite bitirdiği halde ne olacağına karar vermemiş oluyor. İşin bir acı yanı da senelerce dirsek çürütüp uzmanı olduğu alanın aslında öyle yeni mezunlara ihtiyacı olmadığını fark ediyor. Sonrasında da her işi yaparım ağabey diyen bir toplum oluşuyor.

Bakın twitterda sürekli #kasımdaatama yı görürsünüz neden mi çünkü insanlar artık yoruldular. Belki onlar da bana kızacak ama ben öğretmenlerin sınavın ötesinde bir sistemle alınması gerektiğine inanıyorum. Kitabı okuyan hocalar yetiştirmeyi geçtim insanlıktan nasibini almamışlar bile öğretmen oluyor bu sistemde. 

Üzgünüm ama herkesin girmek için yırtındığı üniversiteler bile dünyada adı anılmıyor. Üzgünüm ama bu işte bir yanlışlık yok mu?

Ve son olarak bir üniversite öğrencisi olarak bana kitaplarda yazmayanları anlatan hocalar istiyorum. Kitabı ezberleyip sınavlara girmekten yoruldum.



2 yorum

uysalanne 13 Kas 2011 22:44:00

Vizyon sahibi bir öğrenciyi bu ülkede yetiştirmeye çalışmıyorlar ezbere bilgiler üzerinde bir sistem ile yetiştirilen bir bireyin, dünya görüşünüz nedir vizyonunuz nedir diye sorulduğunda kala kalıyor:( diplomanın etiket olarak görüldüğü bir ülkedeyiz elbette eğitim çok önemli ama bu bir insanın kendini yetiştirmesi için yeterli değil ... Üniversite öğrencisi olarak , bu şekilde doğru tespitler yapıp üzerinde düşündüğünü görüyorum ve devam et diyorum :) umarım verici ve sana yeni ufuklar gösterecek insanlarla karşılaşırsın:) nacizane bir annenin fikri bu sevgiler

Aydın Gökhan 13 Kas 2011 23:32:00

teşekkür ediyorum :) ben ne desem de önemli bir yere gelene kadar birçok insan sözlerimi kulak ardı edecek ama ben devam edeceğim bu yolda ta ki gerçekleşene kadar ancak en önemli rollerden biri de aile fertlerinde çocuklarına yardımcı olmak için öncelikle onlar bilinçlenmeli çocuğunu liseye yazdırmak için hadi imam hatip lisesine git sonra bakarız dememeli çocuğu en çok neye müsaitse onu bulmalı ve oraya sevk etmeli.

Blog Listem