.
Kişisel Kişisel

Renklerin ve Şekillerin Gücü


Algının çok önemli olduğu günümüz pazarlama dünyasında renkler ve şekiller etkili bir şekilde kullanılıyor.  Özellikle ilaç şirketlerinin en yoğun şekilde kullandığı bu yöntem insanlar üzerinde büyük etkilere sahip.  Bakın ilaç sektöründe renkler ve şekiller ne anlam ifade ediyor hastalar için.

Sarı, antidepresanların etkinliğini en çok artıran renk. Hap çok küçük dozlarda bile olsa..

Kırmızı, anlık uyarıcı darbe tekisine sahip.

Yeşil, anksiyeteyi düşürüyor.

Beyaz, antiasitözelliği taşıyor ve ülser yatiştırıcı olarak iş görüyor. Gerçek haplarda bu etkileriartırdığı gibi placebo haplarda da yüksek oranda işe yarıyor.

Sayısal çoklukta etkili oluyor. Örneğin günde 4 kere küçük dozda alınan haplar günde 2 kere alınandan daha etkili oluyor.

Damgalı haplar hastaya güven veriyor. Bilinen markaların damgaları iyileşme sürecini hızlandırıyor.

Akıllı isimler ilacın gücünü artırıyor. Placebo uzmanları örneğin viagra’nın gücünün büyük oranda Niagara Şelalesi’ni hatırlatmasına bağlıyor.

Bu da bize gösteriyor ki pazarlamada algı gerçekten çok önemli bir yere sahip. Öncelikle insanların algılarını bilmeli yani Pazar araştırmasını iyi yapmalı ve yola öyle devam etmeliyiz.
Pazarlamada Renklerin Önemi

2 yorum

HerbiRenk 26 Ağu 2011 22:06:00

bundan sonra doktora gidince ben günde doz ilaç almak istiyorum diyeceğim ve renk olarak da mor isteyeceğim:p (bunla ilgili bir yorum yoktu)

şaka bir yana beynin acayip bir şey olduğunu düşünüyorum, altan altan çalışıyor biz hiç anlamadan!

Adsız

hayatta her zaman birden fazla en iyi vardır biri vitrin için biri gerçek için bu her şeyde böyle devam ediyor gidiyor.. vitrin ve gerçek...

Blog Listem