.
Kişisel Kişisel

Cesaret Edemezsen Yapamazsın

Çok uzun süren bir yaşamım yok ama içini alabildiğine doldurduğum bir yaşamım var; sevgiyle, hırsla, savaşla, mutlulukla, acıyla, gözyaşıyla... Pişman olmadan yaşamak için vazgeçmedim hiçbir şeyden ama hiçbir şey içinde pişman olmayı düşünmedim.

Gezdim, okudum, gördüm, kısacası hayatı yaşayarak geçirdim.. hayattan öğrendiğim en büyük ders ise cesaret edemezsen hiçbir şeyi beceremeyeceğimdir. Ben zengin doğmadım ama şaşalı günlerimde oldu, aç kaldığım günlerimde..
Aç kaldığım günlerden birinde gerçekten ilk defa hayata yenildiğimi düşündüm ağladım; gözyaşlarımı tutamayacağım kadar hızla akıtarak. Ne titreyen sesime sahip çıkabiliyordum ne de gözleri kıpkırmızı aynada bakan ekşi yüzlü adamı tanıyabiliyordum. Neler kaybetmiştim ki hayallerimden başka... hep peşinden koşmak istediğim ama gerçeklerle yüzleşince tuzla buz olan hayallerim..

Hayal kurmaktan mı vazgeçecektim yoksa onları gerçeklerle yüzleştiklerinde bir daha hayallerimi yalnız mı bırakmayacaktım, önce buna karar vermem gerekiyordu ve savaşmayı tercih ettim. Artık hayallerimi gerçeklerle cesurca yüzleştirirken gerçeklerle savaşması içinde uğraşıyorum.

Bu kararı aldığımda yavaşça göz yaşlarım dindi, kızaran gözler yerini tekrar umutla ışıldayan gözlere bıraktı. Çok sürmedi kalan gözyaşlarımı silmem çünkü biliyordum en güçlü olduğum an gözyaşlarımı sildiğim andı. Kararlarımın ardında sert bir kaya gibi duruyor, umut olmayan yerlerden hayat çıkartıyordum artık. Gözyaşlarımı silmemle beraber yüzüme yerleşen o gülümseme hala yerinde duruyor.

Savaşmak eğer kutsal bir dava içinse işte o zaman anlamlıdır çünkü savaş sadece insan öldürmek değil, savaş yaşam kurtarmaktır.

0 yorum

Blog Listem