.
Kişisel Kişisel

Bu Ne Biçim Bir Anlayıştır



Binlerce yıldır onlarca millete yurt olmuş bir toprakta yaşıyoruz. Bu topraklarda her milletin bir kalıntısı bir anısı var. Her şeyden önemlisi bu ırkların her biri hala devam ediyor içimizde. Bu yüzden sürekli farklı sesler sürekli anlaşmazlıklar oluyor bu topraklarda.

Başka bir deyişle bir şey yapılmak istendiğinde mutlaka memnun olmayan bir kesim ortaya çıkıyor. Bu yüzden de bu ülke gelişemiyor diye düşünüyordum uzun bir süre. Ancak yaşadığım onca olaydan sonra ve şahit olduğum bir konuşma yüzünden bu düşüncem yerle bir oldu.

Bilindiği üzere belediyeler kendilerinin tek misyonu kaldırım ve parklardan oluşuyormuş gibi sürekli kaldırımları söküp yeniden yaparken her 100 metrekare alana da bir park yapıyor. Yine bir gün muhtarlığa uğramak için yola devam ederken muhtarlığın yanındaki park dikkatimi çekti 100 metrekare ya vardı ya yoktu. Benimle birlikte yürüyen kuzenime şu hale bak her 100 metrekare alana bir park yapıyorlar da adam gibi güzel ve ferah bir park yapmıyorlar. Ne vardı daha büyük daha güzel olsaydı dememle birlikte sesime bir ses karıştı. Önce anlayamadım ama sesin devamı şu idi;

Daha büyük yapalım da parklar fuhuş yuvası mı olsun...

Beynimden vurulmuşa döndüm.

Bu nasıl bir mantalite bu nasıl bir anlayıştır yahu. Ancak düşündüğünüz gibi ülkenin gelişmemiş olmasının nedeni bu anlayış değil.

Bana cevap veren kişi sadece o parkın temizlik görevlisiydi yani onun bu söylediklerinin bir anlamı yoktu. Ancak asıl mesela o parkın onun babasının malı olduğunu varsaymasıydı.

Bizim ülkemizde herkes her zaman ülkenin en kıymetli adamıdır.

Bu anlayış yıkılmadan asla bir adım ileri gidilemez..



1 yorum

1i yok mu? 26 May 2011 21:42:00

mimlendin.. :)
http://1iyokmu.blogspot.com/2011/05/mim-ben-kucukken.html

Blog Listem