.
Kişisel Kişisel

Tarihin Arka Kapısına Vurulan Kilit

Tarihin Kapısına Vurulan kilit
Tarihin birçok sayfasında yer alan bir coğrafyada yaşıyoruz ve her gün yeni bir tarih sayfasının daha aydınlanırken biz de aydınlanan bu sayfaları okuyoruz yavaş yavaş...

Gezdiğimiz bu sayfalar aslında tüm sayfalar değil. Tıpkı kütüphane gibi, oraya ne konursa sadece onu okuyabiliyoruz. Oysa tarih sayfaları aşıp kitaplara sığmazken bizim gördüğümüz tarih sadece paragraftan ibaret kalıyor.

Ne zaman tarihi bir mekan gezsem bunu bana haykıran bir kapı çıkıyor karşıma ve o kapının üzerinde bir kilit işte o kilit beni tarihin geri kalan bütün sayfalarından ayrı koyuyor. İşte bu kilidin üzerinde olduğu bu kapının arkasında ne var ne yok bilemiyorum. Kapının önünde duran kısa bir yazı ve onun yanında olan bir resim yahut fotoğrafla yetinmek zorunda kalıyorum hep.. Oysa ben tarihi görerek yaşayarak bilmek istiyorum.. Hatta benim uçuk bir fikrimde var bu konu da ; tarihi mekanlarda canlandırmalar yapılarak hediyelik eşyalar satılırken bizde orada tarihi görerek öğrenebiliriz. Bu bizim ülkemizdeki anlayışa göre şimdilik bir hayal ama belki zamanla olabilir. Her neyse bazı nedenlerden ötürü yasaklar ortaya çıksa da bu yasaklardan izinlerden daha fazla olunca insana gına geliyor..

Bunun son örneğini Edirne'de yaşadım. Edirne'ye gidip de Selimiye Camii'ni görmeden gelmek olur mu tabi ki olmaz. Arkadaşım Camii hakkında sahip olduğu bilgileri bana aktarırken  camiinin ikinci katı dikkatimi ve ilgimi çekti ve oraya çıkmak istedim. Ancak oraya gitmem için yukarıda fotoğrafını görmüş olduğunuz kapıdan geçmem gerekiyordu ancak sizinde gördüğünüz üzerine kapıya vurulan kilit buna olanak vermedi... İşte o kapı Padişahın, zamanında toplantılar yaptığı kararlar aldığı yere açılıyormuş ama sadece duyduğum kadarıyla hayal edebildim. 


Kısacası bana verilen tarih orada Camii işte bu bak ve çık.. Oysa tarih orada öğrenilmesi, görülmesi gereken şeyler orada açın kapıların üzerindeki kilitleri Açın Tarihin Arka Kapılarını...

0 yorum

Blog Listem