.
Kişisel Kişisel

Pazarlama Dünyasında Renklerin Önemi

Çok uzun zamandır renklerin anlamı ve gücü ile alakadar bir yazı yazmak istiyordum ancak bir türlü zaman bulup yazamadım. Geçenlerde okuduğum bir yazı renkler hakkındaki bu yazıyı yazmamaı kaçınılmaz kıldı.

Yazı renklerin pazarlamada renklerin nasıl kullanıldığı ile alakalıydı ve çokta güzel bir yazı ortaya konmuştu...

Bilindiği gibi aynı alanda birçok büyük şirket renklerle bile akılda kalabiliyor. Artık tek renk kullanıp bu renk bizim simgemiz diyebiliyorlar. Birçok insan bu renklerin rastgele ya da en çok bu renk yakışmıştır diye seçildiğini düşünse de işin aslı pek öyle değil.

Her rengin bir anlamı ve insanda uyandırdığı bir etkisi vardır. Bunlara netten çok rahat ulaşabilirsiniz dileyen olursa bende verebilirim.

Mavi;

Pek çoğumuz dikkat etmesekte aynı alanda başarılı olan şirketlerin rengi birbirine çok benzer. Bakın mesela son zamanlarda çok moda olan sosyal medya platformlarında mavi renk hüküm sürüyor.. Facebook, Twitter, Skype, FreshFeed,  Myspace, Digg .... bu liste böyle uzayıp giderken hepsinin mavinin tonlarını seçmeleri bir tesadüf mü? Sizi bilmem ama ben tesadüflere pek inanan biri değilim..

(Facebook'u şu nedenden ötürü bu listeden çıkarabiliriz; Facebook'un kurucusu olan Mark Zuckerberg yeşil ve kırmızı renk körü olmasından dolayı seçmiş olabilir ama kalan tek renk mavi miydi? )

Blue Jeans Genel Müdürü Yard. Doç. Dr. Metin Çelik; 
mavinin insan zihninde rahatlatan bir etkisi olduğunu ve vücudun sakinleştirici kimyasal salgılamasını sağladığını beyan ederken, araştırmalar da öğrencilerin mavi odalarda daha yüksek not aldığını ve haltercilerin daha ağır kaldırabildiğini gösteriyor. Ayrıca mavi rengi gözü ve beyni rahatsız etmemesinden ötürü de sıklıkla tercih sebebi oluyor.

Sosyal medya platformları insanları daha çok tutabilmek için mavi rengi tercih ediyor. İnsanlar eğer burada saatlerce vakit geçirmek zorunda ise bunu yaparken gözü ve beyni yorulmamalı...

Umudun rengi mavi; barış, ferahlık, sadakat ve duyarlılığı simgeliyor. 
Genellikle teknoloji şirketleri tercih ediyor.

Motorola - Mavi - Radikal - Facebook balıca şirketler.

Kırmızı;

Uzun zamandır birçok evi süsleyen Nescafe bardaklarının rengi bir araştırma sonucunda  kararlaştırılmış. Bu araştımada ayrı termostat kullanılmış ve içlerine aynı kahveler konmuş. Daha sonra deneklerden bu kahveleri içmeleri ve her kahve için yorum yapmaları istenmiş. Kahveler aynı olsada denekler 
kahverengi termostatki kahve için; sert
kırmızı termostatki kahve için; zengin
mavi termostatki kahve için; hafif
sarı termostatki kahve için; zayıf      yorumunda bulunmuşlar. Bu deney sonucunda da Nescafe'nin kırmızı fincan seçimi ortaya çıkıyor.


Heyecan verici, teşvik edici, neşeli, meydan okuyan, cüretkar ve gücü temsil eden kırmızıyı yemek şirketlerinin seçmesi tesadüf olmasa gerek. 

McDonald's - Burger King

Yeşil;

İlk anda doğayı çağrıştırıyor. İnsan zihninde sakinleştirici, yatıştırıcı duygular uyandırıyor. Prestijin simgesi. 

Bp - Starbucks - Lacoste


Turuncu;

Sarı ve kırmızı arasında kalan bu renk; yüksek enerji, sıcaklık hissettiriyor. Reklamlarda samimiyet göstergesi olarak kullanılırken mşterilerine yakın olduklarını vurgulmak isteyen şirketlerde bu rengi kullanıyor.



Adalet ve Kalkınma Partisi - Bugdet - Orange

Bu yazı daha uzar da uzar çünkü insanlar bir işe para yatırıyorsa en ince ayrıntısına kadar düşünüp öyle hareket etmek zorundalar. Bu yüzden daha birçok şirket incelenebilir ancak benden şimdilik bu kadar...

1 yorum

Senih Özkiper 30 Kas 2010 15:57:00

bir ekleme yapmak isterim. Kırmızı enerjisi yüksek bir renk olduğu için dikkat çeker ancak bir süre sonra insanı iter. Fast Food lokantalarında kullanımının ardındaki temel neden budur. Masaların daha hızlı boşalmasını sağlar. O yüzden de fast food dışındaki lokantalarda kullanılmaz.

Blog Listem