.
Kişisel Kişisel

Mahsun Kırmızıgül Hakkında

Türkücü kimliğiydi onu benim karşıma çıkartan. Uzun bir süre kasetinin bir o yanını çevirdim bir de öbür yanını... Dinledim durdum kasetini günlerce..

Sonra bir gün resim dersi için proje yapılması gerekiyordu ve bir arkadaşım Mahsun'un posterini kullanmıştı. Tabi bu durum hocamızın hoşuna gitmemişti ve bir anda bağıra çağıra arkadaşımı azarlamaya başlamıştı;

Aptallar, salaklar ama suç sizde değil ki bir insana hep kuru fasulye yemeği ver onun için o yemek dünyanın en güzel yemeği olsun...

Hocanın ne demek istediğini çok iyi anlamıştım ama anlamak istemiyordum çünkü ben de Mahsun Kırmızıgül şarkıları dinliyor ve onu seviyordum. Dokunmuştu sözleri hocamın ama sadece başımı öne eğmiştim sırf hocamla göz göze gelmemek için...

Olanlar olmuştu artık. Birçok şarkıcıdan türkücüden bıktığım gibi Mahsun Kırmızıgül furyasından da bıkmıştım ve başka bir şarkıcıya sarmıştım. ( bu arada hocam bağırıp çağırdığı için değildi bıkkınlığım.)

Uzun bir aradan sonra Mahsun Kırmızıgül, Miami'de hoş bayanlarla çektiği kliple yine Türkiye'nin gündemindeydi ama bir sözü daha da öne çıkmıştı ;

- Ben türkücü değilim...

Kızgındım çünkü ben onun söylediği türkülerde bir şeyler bulmuş ve kendime katıp kendime +1 demiştim. Ama o bunların olmadığını söylemişti. İşte o an çok kızmıştım ona...

Artık adını duymak dahi istemiyordum çünkü nerden geldiğini, daha önceden nasıl biri olduğunu unutmuştu.

Aradan yine bir müddet geçti, Mahsun Kırmızıgül yine karşıma çıktı ama kez farklıydı çünkü karşımda duran yönetmen Mahsun Kırmızıgül'dü. Önceleri yazıp yönetmiş olduğu Beyaz Melek'i izlemek istemedim çünkü değişmiş olabileceğine inanmıyordum. Ama bir gün kırdım inadımı ve izledim. Duygulanmıştım ve gayet hoşuma gitmişti...

Ve geçen hafta NewYork'ta Beş Minare filmini izledim sinemada.. Birçok eleştirmen, birçok yazar eğer sosyal mesaj vermeyi bırakırsa gerçek bir yönetmen ve senarist olabileceğini savunuyor. Bense bu düşüncenin tam aksini savunuyorum çünkü Mahsun Kırmızıgül'ün düşüncesel bir evrim geçirdiğini düşünüyorum.

Sosyal mesaj konusuna gelice Testere bile bir sosyal mesaj üzerine kuruluyken neden Mahsun Kırmızıgül bu mesajlardan uzak dursun ki. Mesaj olmayan film sadece gülmek içindir ki izledikten sonra ne oldu yani şimdi deyip boşamı gitti onca zaman diyerek kahrolurum ben. Ama yok ben öyle film severim diyorsan Cem Yılmaz filmlerinden de uzak dur çünkü onun derinlerinde de mesaj çok.

1 yorum

entel bilgin

Doğunun ve kürtlerin bozuk kültürel yapısını sapıklıklarını izlettiriyorlar, bunu yaparkende alçaklığa bakın Türklüğüyle övünen ve böyle pis adetleri olmayan iç anadoluda ve trakya da çekiyor. turuva atını görüyorsunuz değil mi .

Sonra kalkıp Türk Vatanseverlerinin diyarı, iç anadoluda, trakya da çekiyosun sapık dizini, kapadokya da çekiyosun, trakya da çekiyosun

Batıda daha çok sapıklık var diye geçiyor bir bölümde, kim söyletiyor bunu, senaryoyu kim yazıyor mahsun gibi kürtçüler tabi. Batıyı kim batırdı, kültür yapısını kim bozdu, doğudan gelen karanlık adetli insanlar, dinsiz imansız bölücüler, defolun gidin şehirlerimizden .. Doğudan gelen kötü adetlere gelince Türk Malı oluyor, topraklara gelince kürdistan, amerikan-mahsun ortak yapımı sunar.. Batıda kapkaççılık, sahte sigara satıcılığı, uyuşturucu satıcılığı, fuhuş pazarı, bimbirtürlü sapıklık, cinayet vakası, zorla kız evlendirip hasteneyi pasarak cinayet işlemeler, terörizm... bu özelliklerin toplandığı kürtlerdir. Turizm açısından bu şehirler için imaj sorunu yaratıyor. Ayrıca mahsun entel dantel işler yapmak istiyorsa dürüst olsun, doğuyu doğuda anlatsın ve terörizmi sövsün, kürt bilmişleri ve dantellerinin ajanlık faliyetleriyle ordakilerin kafasını karıştırıp en başta sattıklarını anlatsın, görebiliyorsa .. Ancak hepsini o mu yapacak ülkede iki tane mustafa filmi, magazin süleyman, slayt gösterisi gibide tarih belgeselleri var.. İşe bak ya meydanı boş bırakıyorlar abdurahman çelebiler çıkıyor ortaya ..

Blog Listem