.
Kişisel Kişisel

İstanbul'u Yaşamak

Çok geç kalınmış bir yazı aslında bu yüzden biraz buruk başlıyorum yazıma. Ama bu yazı daha önce yazılacak olandan daha farklı olacak..
İlk o Boğaz Köprüsü'nden geçerken aşık oldum ona ve her geçişimde bu aşk daha da büyüdü.. Ne zaman köprüden geçerken o maviliği görsem sanki büyüleniyorum..
Zamanla daha da gezdim İstanbul'u, boğazın dışında karış karış. Her adımda başka başka anılarla doldurdum yaşantımı. Ama bitiremedim İstanbul'u... Hani derler ya İstanbul kazan ben kepçe.. gerçekten öyle ve her adımda da insan büyülenmeye devam ediyor.. Sahilinde gezerken suyuna, martısına; toprağını gezerken tarihine, yaşantısına aşık oluyorsun. Bırakmıyor seni içine alıyor, sanki sarıp da bağrına basıyor. Bundan değil mi insanların gelipte bir daha ayrılamaması..
Binlerce yıllık tarihine baksan uğrunda ne aşklar feda edildi, ne insanlar kan döktü ve ne imparatorlar onu almak için yaşamını feda etti.. Ama o nazlı bir kız gibiydi sadece sahibinin oldu ve bugün hala sahibine ait.
İstanbul'a aşıkken Pariste olsan ne olur.. Ondan ayrıldığın her an için buruk ve ağlamaklıyken. Diyebilir misin ki İstanbul beni büyülemedi diye kaçabilir misin onun aşkından... İstanbul aşkı bir başkadır ne yaparsan yap Mecnun olmaktan kurtulamazsın... Eğer şanslıysan onunla birlikte yaşlanırsın yok değilsen ona hep hasret çekersin. Bu hasrette de televizyonun karşısına geçer ve onu izlersin yada onun adına yazılmış binlerce yazıdan birisini okursun ve bir nebze olsun kendini avutursun..
Bir midir taklitleriyle İstanbul hiç.. Var mı başka bir yerde o boğaz, o tarihi dünya, o kendine has yaşam.. Yok nerede olursan ol bir kere İstanbulu gördüysen artık gurbettesin demektir..
Ne kitaplar bitirirsen bitir, ne kadar gezersen gez, ne kadar izlersen izle ve ne kadar ömür harcarsan harca bitiremezsin İstanbulu...
Ve bir yazar çizer olan Servet Gürbüz, İstanbul haritasını çizmeye başladığında bunun 3 yıl süreceğini tahmin bile edemezdim dedi. Ancak İstanbulu çizmeye bir başladım ve gerisi kendi geldi dedi.. Hiçbir şeyi atlayacak kadar önemsiz görememiş Servet Gürbüz..





0 yorum

Blog Listem