.
Kişisel Kişisel

Resmin Bütününü Görmek

Belki bu sözü daha önce birçok kez duydunuz. Belki bir filmde belki en sevdiğin kitapta ya da internette bir sitede karşına çıktı şimdiki gibi… Benim de çok sevdiğim bir sözdür; ''Resmin bütününü görmek..'' Ama ben, sen, biz veya onlar kaçımız görebiliyoruz ki resmin bütününü. Peşin hükümlü olduk çıktık hızlı yaşam yüzünden. Artık öyle bir haldeyiz ki insanların yaptıklarını geçtik sadece kıyafetinden bile onun hakkında bir yargıya varıp öylece bitiriyor ya da yüceltiyoruz insanları o an… ancak bunları söylemeden arkasını doldurmak ve desteklemek gerekmez mi? Evet uzun zamandır öyledir sen de o hükmü verirsin ama ilkinde de verme bi zahmet. Ama aklının bir kenarına yaz çünkü unutma ki dışarıda binlerce şart var hayatımızı o an için değiştirebilecek. Bu yüzden resmin bütününü görmek gerektiğine inanıyorum…

Düşünün ki kırklarında bir adam var bu adam hayatında hiç hata yapmamış ya da haytı boyunca hep aynıydı şartlar ne olursa olsun. Aklınıza geldi mi öyle biri… Ben bile yirmilerinde biriyim ancak haytımda o kadar çok şeye örnek var ki şimdi hangi sınıfa giriyorum ben ya da nasıl takdim etmeliyim kendimi. Muamma….

İnsanların her biri birer resim çizer ömürleri boyunca tıpkı ressamlar gibi bitince teslim etmek üzüre. Peki resim bitmeden nasıl olurda güzel yada çirkin diyebiliriz ki bu resimlere. Kimi resmi erken tamamlar kimi ise çok geç. Ama şunu bilmeliyiz ki bize çirkin gelen fırça darbesi belki o resmin en güzel yerini çiziyordur. Bu yüzden resmin bütününü görmek en sevdiğim sözler arasında yerini almıştır…

1 yorum

mustafa hakan berber 9 Mar 2012 02:16:00

Ama şunu bilmeliyiz ki bize çirkin gelen fırça darbesi belki o resmin en güzel yerini çiziyordur.

Blog Listem